Friday, December 15, 2006

Dop om två dagar

Liten sugen på en blogg nu när vi inte kan lägga in bilder på ordinarie hemsidan www.vitahuset.net . Får se om detta kan vara något!
Mycket att pyssla med i dessa dagar. 9 dagar kvar till jul, och på söndag skall Lillskruttan döpas. Tror att det mesta till dopet är under kontroll iallafall. Får ta en sak i taget nu så ska det nog gå. När maken kommer hem från jobbet idag väntar handling av dricka, sallad, bröd. Skall också göra ett par tre pajer, sedan har vi nog mat så det räcker till 35 personer. Vill också försöka få tag på lite band som skall pryda bordsdukningen. (Kanske kan bli bildbevis så småningom?)
Får se vad som hinns med! Dottern tar ju lite tid också... ;)
Dopklänningen är nästan färdig. Bara ena ärmen av blusen som måste klorindoppas någon gång till. Tjejen kommer bli så fin! Jag är så glad att vi kan använda just den klänningen - min mormor sydde den till mitt dop, av gamla spetsar och tunna vackra tyger, sdan har alla vi syskon haft den. Den var rejält gulfläckad när jag fick den men klorin löser tydligen det mesta!

Har en del annat i tankarna också. Jag är grymt sugen på att dra igång någon liten business. I första hand en webbutik och senare en butik källarplanet på vårt hus. Har lätt för att tänka att "det har jag inte tid med", "det kan jag inte", men jag har en uppmuntrande make! :) Vad gäller tidsaspekten är det kanske sant - just nu iallafall - men min tvåmånadersbebis blir väl större?!?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home